VoIP (SIP/RTP) – Diagnostyka – poziom 1 +2

Jest to rozbudowana (2-dniowa) wersja szkolenia „VoIP (SIP/RTP) – Diagnostyka – poziom podstawowy”. Zawiera w całości materiał ze szkolenia podstawowego, jednak dzięki temu, że trwa ono dłużej możemy odtworzyć, przeanalizować i naprawić jeszcze więcej popularnych problemów. Materiał tego szkolenia jest wzbogacony o obszerny temat bezpieczeństwa VoIP. Podcza szkolenia będziemy używali sprzętu najpopularniejszego obecnie na naszym rynku: IPPBX - Slican, telefony - Yealink, Gigaset, Slican, router: Mikrotik

Wymagania wstępne:

  • Podstawy działania sieci komputerowych.

Podczas szkolenia uczestnicy zagłębią się w następującą tematykę:

  • zasada działania telefonii VoIP
  • sygnalizacja SIP (requests, responses)
  • kodeki audio
  • strumień RTP
  • transmisja DTMF
  • narzędzia wspomagające analizę problemów
  • SIP ALG, SIP Helper
  • optymalna konfiguracja routera (np. Mikrotik) na potrzeby VoIP
  • podsłuchiwanie rozmów VoIP (jak się zabezpieczyć)
  • włamanie do usługi VoIP (jak się zabezpieczyć)

W części praktycznej zaczniemy od analizy poprawie działających połączeń, a następnie wywołamy, omówimy i naprawimy najczęściej spotykane problemy, w tym:

  • nic nie działa
  • trochę działa, ale rozmówcy się nie słyszą
  • jest trochę lepiej, ale jeden z rozmówców nadal nic nie słyszy
  • działa, ale jakość połączenia jest niska
  • zasadniczo wszystko działa, ale część połączeń nie dochodzi do skutku
  • podsłuchiwanie rozmów VoIP
  • przeprowadzenie skutecznego włamanie do usługi VoIP.
  • przeanalizujemy skutki finansowe
  • przeanalizujemy, słabe strony rozwiązania (podatności), i zastosujemy środki zaradcze, aby zabezpieczyć się przed tego typu incydentami (hardening).

Długość kursu:

  • Czas trwania: 2 dni (2 x 8 godzin)
  • godziny zajęć: 9-17
mwtc_logo

Mikrotik Warsaw Training Center Piotr Wasyk Michał Filipek
Spółka Cywilna
Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa